آرایه ای از بزرگ‌ترین تلسکوپ‍ های جهان

پروژه عظیم آلما بالاخره از راه رسید. ALMA مخفف Atacama Large Millimeter/submillimeter Array بوده که اشاره به مجموعه‌ای از تلسکوپ‌های بسیار قدرتمند دارد. این پروژه در صحرایی در نزدیکی آند شیلی رسما افتتاح شد. مهمانان ویژه بسیاری از جمله رئیس جمهور شیلی برای شرکت در جشن رونمایی از بزرگترین پروژه نجومی زمینی در جهان دعوت شده بودند.

ادامه مطلب



تاريخ : چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:, | 21:12 | نویسنده : مهدی

Runkeeper (اندروید و iOS)

Runkeeper احتمالاً یکی از معروفترین اپلیکیشن‌های مبتنی بر موقعیت‌یابی محسوب می‌شود. حداقل برای ما این‌‌گونه است! ثبت موقعیت‌ها در این اپلیکیشن، به سادگی فشردن کلید Record است. اما RunKeeper، بخش سلامت نیز دارد که در آن قسمت، قدم‌های شما و میزان کالری مصرف شده را نیز ثبت می‌کند. علاوه بر این در صورت تمایل می‌توانید نوع حرکت خود را (دویدن، قدم‌زدن، دوچرخه‌سواری و اسکیت‌سواری) نیز تعیین کنید. گرفتن فایل‌های خروجی از این اپلیکیشن بسیار آسان است.

gps-apps-2

لینک دانلود Runkeeper در Google Play | بازار
لینک دانلود Runkeeper در آیتیونز


تاريخ : سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:, | 12:58 | نویسنده : مهدی

با پست جدید سامسونگ در توییتر تقریبا مطمئن شدیم، تصاویر تلفنی که روز گذشته توسط انجمن چینی منتشر شده بودند، حقیقی هستند. به این ترتیب گلکسی اس 4 از همان طراحی منحنی شکل بکار رفته در تلفن گلکسی اس 3 بهره می‌برد.

گلکسی اس 4 سامسونگ در 14 مارچ یا 24 اسفندماه به وقت نیویورک رسما معرفی خواهد شد و این بار سامسونگ فروش بسیار بالا و شاید دور از ذهن 100 میلیون دستگاه را برای این تلفن در نظر گرفته است.

نظر شما در رابطه با شکل و شمایل ظاهری گلکسی اس 4 چیست؟

گلکسی اس 4
گلکسی اس 4

تصاویر مربوط به تلفن GT-I9502 سامسونگ چند روز پیش از معرفی رسمی آن به بیرون درز کرد. تصاویر از زوایای مختلف گرفته شده‌اند و شکل و شمایل ظاهری تلفن به خوبی در آن‌ها مشخص است. همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، لبه‌های تلفن منحنی شکل هستند و صفحه نمایش آن نیز لب به لب است.

پیش از این تمام شایعات به لبه‌های مربع شکل و غیر منحنی در گلکسی اس 4 اشاره داشتند اما بنا به این تصاویر گلکسی اس 4 از لبه‌های منحنی شکل برخودار است. در واقع گلکسی اس 4 از نظر طراحی و شکل و شمایل ظاهری شبیه به گلکسی اس 3 است.

 

نسخه‌ای که تصاویر آن را مشاهده می‌کنید برای بازار چین طراحی شده و جالب است بدانید که این نسخه از دو اسلات سیم‌کارت برخوردار است. اگر به عکس تبلیغاتی شرکت سامسونگ برای گلکسی اس 4 دقت کنید طرح پس زمینه با طرحی که در بدنه تلفنی که در عکس‌ها مشاهده می‌کنید، شباهت دارد. این موضوع تا حد زیادی صحت این عکس‌ها را اثبات می نماید.

گلکسی اس 4 احتمالا با پردازنده 8 هسته‌ای Exynos 5 Octa مدل 5410 به همراه گرافیک PowerVR SGX 544MP3، صفحه نمایش 4.99 اینچ Full HD، دو گیگابایت حافظه رم، دوربین 13 مگاپیکسل با قابلیت ضبط ویدیو فول‌اچ‌دی با نرخ 30 فریم در ثانیه، دوربین جلوی 2 مگاپیکسل با قابلیت فیلم‌بردای 1080p و سیستم‌عامل اندروید 4.2 یا آبنبات پاستیلی وارد بازار خواهد شد.



تاريخ : دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:, | 19:42 | نویسنده : مهدی
SSD

توضیح: درک کامل این بخش، ممکن است نیازمند آگاهی از بعضی مباحث مدارهای منطقی و سیستم‌عامل باشد.

برای درک نحوه کارکرد یک SSD بهتر است در ابتدا با دو بخش مهم از آن آشنا شویم: کنترلر (Controller) و حافظه فلش NAND. این دو مؤلفه، به همراه چند آیتم دیگر بر روی بورد مدار چاپی (PCB) قرار گرفته و یک SSD را می‌سازند.

ادامه مطلب



تاريخ : دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:, | 19:36 | نویسنده : مهدی
نمای فوران آتشفشان از فضا!

هنگامی که در سال 2009 آتشفشان ساریچف در جزایر کوریل روسیه شروع به فعالیت کرد، پژوهشگران مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی توانستند تصاویر زیبایی از این فوران را ثبت نمایند. در ادامه می‌توانید ویدئوی مربوط به آن را مشاهده نمایید.

ما معمولا عادت داریم تصاویری که توسط تلسکوپ‌های عظیم از فضا گرفته می‌شوند را تماشا کنیم و از خلقت بی‌نهایت خداوند لذت ببریم. اما این بار می‌خواهیم تصویری از یک آتشفشان بر روی زمین را با شما به اشتراک بگذاریم که از یک ایستگاه فضایی بین‌المللی گرفته شده است.

این تصویر در سال 2009 ثبت شده و صحنه فوران آتشفشان ساریچف را به نمایش می‌گذارد. بنا به گفته ناسا، غبار ناشی از این فعالیت آتشفشانی آنقدر داغ بوده که ابر بالای آتشفشان را محو کرده و آنها توانسته‌اند از داخل ایستگاه فضایی ویدئوی زیر را ضبط نمایند.

برای دیدن فیلم ای مطلب این  را کلیک کنید



تاريخ : جمعه 18 اسفند 1391برچسب:, | 12:36 | نویسنده : مهدی

 

طول عمر باتری اکسپریا زد

 

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌‌‌های کاربران تلفن‌‌های هوشمند، طول عمر باتری این ابزارها است، این موضوع با پیشرفت تکنولوژی و همگانی شدن سرویس‌های مخابراتی پرسرعت 3G و LTE اهمیت بیشتری نیز یافته است و همواره کاربران از مدت زمان کم شارژ باتری تلفن خود ابراز ناراحتی می‌کنند. باتری 2330 میلی آمپرساعتی پرچم دار جدید سونی، یعنی اکسپریا Z نسبت به باتری 1500 میلی آمپرساعتی تلفن‌های قبلی قوی‌تر شده است اما آیا این باتری با وجود صفحه نمایش بزرگ‌تر و پردازنده‌ سریع‌تر، طول عمر باتری بالاتری را نیز نسبت به تلفن‌های هوشمند قبلی سونی ارائه می‌کند؟

ادامه مطلب



تاريخ : پنج شنبه 17 اسفند 1391برچسب:, | 15:39 | نویسنده : مهدی

Sky Map

 

26

اسکای‌مپ، یک اپلیکیشن فعل‌و‌انفعالی برای مشاهده اجسام فرازمینی محسوب می‌شود. تنها کافی است پایین گوشی اندروید خود را به سمت آسمان بگیرید تا گجت شما با استفاده از GPS و میدان مغناطیسی یک تصویر مجازی از آسمان پیش روی شما در صفحه‌نمایش دستگاهتان نشان بدهد. نمایش مجموعه‌ای  کامل از اطلاعات، پیرامون آسمان روبروی شما، مانند نام صور فلکی و طول و عرض آنها به شما در درک بهتر آنچه می‌بینید کمک می‌کنید.

 

برای دانلود به روی نام اثر کلیک کنید



گلکسی اس 3
گلکسی اس 3 The Verge

صفحه قفل گوشی قرار است مانع دسترسی دیگران به اطلاعات مهم و ارزشمند شخصی یا کاری شما شود، اما به نظر می‌رسد که قفل گوشی‌های هوشمند همیشه آن‌طور که باید و شاید ایمن عمل نمی‌کنند و چندی پیش شاهد باگی در سیستم‌عامل iOS و دور زدن صفحه قفل گوشی بودیم و حالا نمونه مشابه‌ای در رابط کاربری تاچ‌ویز گلکسی اس 3 گزارش شده است که توسط آن کلیه اطلاعات شخصی کاربر در دسترس قرار می‌گیرد.

این حفره امنیتی در جدیدترین نسخه اندروید ارائه شده برای گلکسی اس 3 یعنی نسخه 4.1.1 وجود دارد. برای این کار نیز تنها کافی است، دکمه تماس اضطراری یا Emergency Call را فشار داده و سپس Emergency Contacts را انتخاب کنید. پس از آن دکمه فیزیکی Home را فشار داده و بلافاصله دکمه پاور را بزنید. تمام! به این ترتیب صفحه قفل گوشی ناپدید می‌شود و به تمام امکانات گلکسی اس 3 دسترسی خواهید داشت.

برای آزمایش این روش باید چند باری تمرین کنید تا با فاصله زمانی کم چهار مرحله را طی کنید. جالب است بدانید که پس انجام این مراحل، صفحه قفل گوشی بطور کامل محو می‌شود و تا وقتی که تلفن را ریستارت نکنید باز نمی‌گردد.

قفل گوشی برای بسیاری از کاربران اهمیت ویژه‌ای دارد و امیدواریم سامسونگ هر چه سریع‌تر بسته بروز رسانی رفع این مشکل امنیتی را ارائه کند. چندی پیش باگ مشابه‌ای در iOS 6.1 گزارش شد که به روش تقریبا یکسانی و از طریق بخش تماس اضطراری، سیستم امنیتی آیفون دور زده می‌شد.

 



تاريخ : چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:, | 20:50 | نویسنده : مهدی

 

 

کارایی آیکون تنظیمات گوگل موجود روی دستگاه اندرویدی شما چیست؟

 

تا کنون به آیکون جدید تنظیمات گوگل که بر روی دستگاه اندوریدی شما نمایش داده می‌شود و کارایی آن فکر کرده اید؟ نگران نباشید. ما در ادامه این مطلب شما را با این آیکون و کارهایی که برای شما انجام می‌دهد آشنا خواهیم کرد.

ادامه مطلب



تاريخ : چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:, | 20:42 | نویسنده : مهدی

 

چگونه قابلیت Wi-Fi Hotspot را در ویندوز 8 فعال کنیم؟

 

یکی از قابلیت‌های مفیدی که مایکروسافت بی سرو صدا آن را در ویندوز 8 حذف کرد، مدیریت شبکه‌های ad-hoc بود. در ویندوز 7 (و نسخه‌های پیش از آن) این ابزار به شما کمک می‌کرد تا با تبدیل رایانه خود به یک Wi-Fi Hot Spot، اینترنت کابلی (LAN) و یا سایر کانکشن‌های خود را با دیگر دستگاه‌ها، تحت یک شبکه اختصاصی وایرلسی، به اشتراک بگذارید. مثلاً اگر برای دسترسی به اینترنت در یک کافی شاپ، هزینه ای را پرداخت کرده باشید، و یا در محل کارتان، بخواهید این اینترنت را با تلفن هوشمند و یا تبلت خود به اشتراک بگذارید، این قابلیت به شما توانایی این کار را به سادگی خواهد داد. در ادامه این مطلب ما به شما خواهیم آموخت که چگونه این قابلیت حذف شده از ویندوز 8 را به سادگی به آن بازگردانید.

ادامه مطلب



صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد
  • اس ام اس عاشقانه
  • آسان گل